25 Mayıs 2013 Cumartesi

Proje Geliştirme 2 Dersi Proje Ödevinin Püf Noktaları



Merhaba arkadaşlar proje geliştirme 2 dersinin son projesinden biraz bahsetmek istiyorum. Öncelikle ödevin konusu proje planında belirlemiş olduğunuz bir yazılım modülünün denenmesidir.

Peki bu modülü hazırlarken neler yapacağız:

1- Öncelikle denemesini yapacağınız modülün, birimin projenizde ki yeri, önemi ve işlemi anlatılacak

2- Tercih ettiğiniz herhangi bir programlama dilinde modülün kaynak kodları yazılacak

3- Yazmış olduğunuz bu kodların amacını, girdilerini, çıktılarını kısacası işleyişi açıklanacak

4- Kara kutu denemesi için deneme durumları ve uygun veriyi nasıl seçtiğini( eşit parçalama yöntemi kullanılacak bu aşamada). Daha sonra bu deneme tablo ile gösterilecektir(deneme durumu, deneme giriş verisi, deneme çıkış verisi)

5- Modülün akış diyagramını oluşturmayı unutmayın

6- Beyaz kutu denemesi için deneme durumları ve deneme yolları belirlenmeli

7- Son olarak yol denemesi için her bir yola uygun deneme verileri seçilecektir ve bunlar tablo ile ifade edilecektir( yol-düğümler ardışıklığı,deneme verisi)

Not: Anlamadığınız yerler hakkında yorum yaparsanız geri bildirim yapabilirim. Ödev konunuz hakkında fikirlerimi paylaşabilirim kolay gelsin.

















23 Mayıs 2013 Perşembe

Flickr Ücretsiz 1TB Alan Sunuyor

       Merhaba arkadaşlar son zamanlarda Yahoo nun 1.1 milyar dolar verip Tumblr'ı satın aldığını biliyoruz, Yahoo bir süpriz daha yaparak biz kullanıcılarına Flickr dan ücretsiz 1TB kullanım alanı vermeye başladı. Artık Flickr üyeleri ücretsiz olarak 1TB’lık hesaplarına bol bol fotoğraf yükleyebilirler. Flickr bu sürpriz ile birlikte birçok yeniliği de karşımıza çıkardı.

Ücretsiz hesap limitleri:
1 Terabyte fotoğraf ve video alanı
Fotoğraf başına 200MB yükleme kapasitesi
Videolarınız için 1080p HD yükleme imkanı
Videolar için 3 dakikalık zaman sınırı
Aylık bandwidth limitsiz

18 Mayıs 2013 Cumartesi

19 Mayıs Atatürk'ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı

       Ülkenin işgalden kurtulması için 16 Mayıs 1919'da Bandırma Vapuru ile İstanbul'dan Samsun'a hareket eden Mustafa Kemal ATATÜRK, 19 Mayıs 1919'da Samsun'a vardı ve Kurtuluş Savaşı'nı da başlattı.
       
       Üç yıl süren savaşlar sonunda ülkenin yabancı güçlerden arındırılmasının ardından Atatürk'ün Samsun'a varış tarihi olan 19 Mayıs, Ata'nın isteği üzerine "Gençlik ve Spor Bayramı" olarak kutlandı. 20 Haziran 1938'de Gençlik ve Spor Bayramı adıyla milli bayramlarımız arasına giren 19 Mayıs, 7 Mart 1981'de de "Atatürk'ü Anma" ifadesi eklenerek Atatürk'ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı ismini aldı. 

       19 Mayıs Atatürk'ü Anma Gençlik ve Spor Bayramımız kutlu olsun... Unutmadık Unutmayacağız, Unutturmayağız!!! NE MUTLU "TÜRKÜM" DİYENE!!!

Bilgi Paylaştıkça Çoğalır

       Sosyal medya araçları bireyleri elektronik ortam kullanarak bir araya getiren ve belli konular hakkında işbirliği yapabilme ve bilgi paylaşma gibi fonksiyonlar sağlayan yeni nesil araçlar olarak tarif edilebilir. Artık ‘Sosyal Medya’ yalnızca sosyal iletişim için alternatifler sunan bir mecra olmaktan çıkmış, öğrenme etkinliklerinin yeni mecrası da olmuş durumdadır. Bilgi paylaştıkça çoğalır isimli bu yazımızda, sosyal medya araçlarının öğrenmeyi nasıl etkilediğine, bilginin nasıl paylaşıldığına ve nasıl çoğaldığına değineceğiz.

Sosyal Medya Araçları

       Bilgiye erişme ve öğrenme için kullanılan sosyal medya araçlarının sayısı günümüzde oldukça fazla ve teknolojinin gelişmesiyle birlikte her geçen gün yeni araçlar ve yazılımlar gündeme gelmeye devam ediyor. Facebook, Twitter, Friendfeed, Youtube gibi ortamlar ve çeşitli blog altyapıları bunlar arasında en bilinenleri olarak öne çıkıyor.

       Sosyal medya araçlarının iletişim tarzı ve kullanım şekilleri arasında farklılıklar olsa da, sosyal medya, öğrenme amacıyla temelde üç geniş çaplı kullanımı içeriyor:
· Herhangi bir anda herhangi bir yerden bilgiye erişim
· Çok sayıda kişiyle karşılıklı bilgi paylaşımı
· Eğitim programları, uzmanlar ve meslektaşlarla ağ üzerinden iletişim ve etkileşim imkanı

       Sosyal medyanın öğrenme amacıyla kullanılabildiği bu üç alan bir araya gelerek, öğrenme ve gelişim dünyasında daha fazla kişiye daha hızlı ulaşma konusunda farklı olanaklar sağlıyor.

Peki bu yeni öğrenme mecrasında neler var?

1. Ağ üzerinden iletişim ve etkileşim
       Sosyal medyanın bir eğitim aracı olarak öne çıkması, ağ üzerinden iletişim, çok aboneli iletişim ve etkileşimli uygulamalar çerçevesinde oluyor.

       Sosyal medyanın çeşitli biçimleri; birlikte öğrenme, sosyal ağlar üzerinden iletişim, öğrenme grupları oluşturma, öğrenme oyunları, simülasyonlar, sanal dünyalar, kişiyi içine alan (immersive) dil öğrenimi, rehberlik alma, mesajlaşma ve dünyanın her yerinden kişilerle mobil durumda dahi ortak projeler yürütmeye olanak tanıyor.


2. Birlikte Öğrenme

       Sosyal medya kullanımı ile gerçekleştirilebilecek çok sayıda farklı işbirliği yöntemi mevcut. Örneğin,

- Diyalog: Tartışma halinde fikir alışverişi, sosyal medya sayesinde pek çok farklı şekilde gerçekleştirilebilir.

- Akran denetimi: Akran denetimi ile karşılıklı eleştiri amaçlı iş değiş tokuşu ile katılımcılar, kendi işlerine başkalarının yorumlarını dahil edebilirler. Yoruma veya oylamaya izin veren internet sitelerinde kişiler işleri hakkında geri bildirime neredeyse anında ulaşabilirler. 

- Paralel: İşin çeşitli kısımları bir grubun üyeleri arasında paylaştırılır ve sonuçlar son ürünü oluşturmak üzere birleştirilir.

- Seri: Katılımcılar işlerini birbirinin işleri üzerine kurar ve ortak bir son ürüne ulaşmak için tüm işler birleştirilir.

- Sinerjik: Katılımcılar, orijinal bir ürünün oluşturulmasındaki tüm aşamalarda beraber çalışır. Son ürün tüm katılımcıların katkılarını içermektedir.

       Birlikte öğrenme aynı zamanda, birlikte çalışmayı ve işbirliğini doğal kabul eden yeni nesil çalışanların da tarzı. Bu nesil, işbirliğini kolaylaştıran yeni teknolojilerle tanışık ve bir araya gelerek birşeyler paylaşmak ve beraber çalışmak için sosyal medyayı zaten kullanıyor.


Sosyal Medya Neleri Değiştiriyor?

       Değişen dünya, gelişen sosyal medya kavramı, gelişen teknolojiler (web 2.0) ve ‘Y’ kuşağının yadsınamaz varlığıyla birlikte insanların öğrenme alışkanlıklarında da bir takım değişiklikler gündeme gelmeye başladı.

· Bugüne kadar formal öğrenmenin (sınıf eğitimi, e-öğrenme içeriği) ağırlığı fazlayken, günümüzde insanların informal öğrenme, hatta sosyal öğrenmeyle (blog, forum, twitter, facebook vb.) bilgiye ulaştıkları görülüyor.

· Geçmişte bilgiler, tek seferde büyük parçalı olarak aktarılırken, bilgilerin artık günümüzde küçük parçalı, daha kompakt olarak sunulması tercih ediliyor.

· Kişilerin eğitimleri tamamlamalarından daha ziyade başarılı olmaları daha çok öne çıkıyor.

· Öğrenmenin tek seferli olmasından kaynaklanan etkisinin zamanla azalması sorunu da, devamlı gelişen bir bilgi paylaşımı gündemiyle azalıyor.

· Çalışanların isteklerinden daha ziyade ihtiyaçlarının ön plana çıkması bir diğer önemli değişiklik olarak karşımıza çıkıyor.

· Her öğrenen aynı zamanda, farklı konularda bilgi ve tecrübesini paylaşan uzmanlar haline geldiklerinden; kullanıcı kavramının, öğrenen; öğrenen kavramının ise uzmana dönüştüğü bir sürece doğru geçiş olduğu görülüyor. 

15 Mayıs 2013 Çarşamba

Saklıkent Sitesi 3D Modellme


3D Modelleme dersi için google sketchup ta çizip lumion 3.0.1 de düzenlediğim proje arkadaşlar. Nasıl olduğu konusunda yorumlarınıza açığım.


Kurumlarınıza özel, istekleriniz doğrultusunda  3 boyutlu çizimler yapılır. İletişim için ccemmrt@gmail.com

13 Mayıs 2013 Pazartesi

Kamelya Tasarımı

Merhaba arkadaşlar 3d  modelleme dersi projem için yaptığım kamelya, sizce kamelyanın içine sandalye masa  mı daha iyi yoksa bank ve masa mı iyi olur? fikirleriniz iletirseniz sevinirim teşekkürler.


11 Mayıs 2013 Cumartesi

Neden Web Sitesi



O kadar wordpress, joomla, drupal gibi içerik yönetim sistemlerinden bahsettikten sonra neden bunlara ihtiyaç duyuyoruz bir de neden web sitesi yapılmalı ondan bahsedelim.Bütün hayatın internete taşındığı günümüzde insanlar ihtiyaçlarının çoğunu internetten gidermektedir. Her geçen gün gelişen ve hızla ilerleyen teknoloji artık dünya sınırlarını ortadan kaldırmıştır. Günümüzde bilgisayar ve internet sayesinde oturduğumuz yerden dünyadaki her hangi bir siteye girerek istediğimiz bilgiye ulaşabiliyor, istediğimiz ürünü satın alabiliyoruz.


İnterneti; bilgi alış-verişinde iletişimde ve en önemlisi ticarette etkin olarak kullandığımız bu çağımızda bizimde internetten en üst düzeyde faydalanmamızın en iyi yolu ise bir web sitesine sahip olmamızdır.


Bugün internetten yapılan ticaretin yıllık cirosu 100 milyar dolardan fazladır. Türkiye’de 2009’un ilk 8 ayında 5,7 MİLYAR dolar olarak belirlenirken e-ticaret işlemlerinin tutarı ise yüzde 84 arttı. Yılın ilk yarısındaki e-ticaret cirosu Bu kadar büyük oranlarda alış verişin yapıldığı internet ortamından faydalanmanız için; bu büyük pazarda yer almak istiyorsak yapmanız gereken ilk şey bir web siteye sahip olmaktır.


Dünya üzerinde yaklaşık 2,000,000,000 internet kullanıcısının 35,000,000 Türkiye’dedir. Yani Türkiye’de ki ortalama her iki kişiden biri internet kullanıcısıdır. Bu sayı gittikçe artmakta ve artık tüm kuruluşlar reklâm, hizmet,


iletişim, ticaret gibi işler amacıyla interneti kullanmaktadırlar. Bu rakamlar internete ve internet ticaretine olan ilgilin açık göstergesidir.


Küresel krizin her geçen gün kendisini daha fazla hissettirdiği günümüzde masrafları (kira, eleman reklâm) minimum seviye çekip normalin üzerinde satış yaparak daha fazla gelir etmenin yolu Web sitenizin olmasıdır.


Çağımızın zorlu ve rekabetçi ortamında gerek firmanızın gerekse de ürünlerinizin sadece Türkiye’de değil tüm dünya’da tanınıp bilinmesini istiyorsanız adınızı bütün dünyaya duyurmak istiyorsanız siz de bu olanaktan faydalanmalısınız.. Web sitesi öncelikle dijital bir platformdur. Bu platformda kendinizi, firmanızı, ürün veya hizmetlerinizi tanıtabilir, müşterilerinizle iletişim kurabilir, müşteri bulabilirsiniz. Müşterilerinizin taleplerini değerlendirerek satışlarınızı arttırabilirsiniz.


Evet sizce web sitesinin faydaları nelerdir , Neden insanlar web sitesi yaptırmak istesin ?


Firmanız için çok iyi bir imaj sağlar, diğer firmalar üzerinde kaliteli bir firma olduğunuz izi bırakır. Bir firmanın web sitesinin olması o firmanın prestijini en üst seviyeye taşır. Kişilere firmanız hakkında saatlerce konuşmaktansa sadece web sitenizin adresini vermeniz yeterli olacaktır. Bu durum kişide daha iyi bir intiba uyandırır.


Firma ise; sitenizde tanıtımı yapılan ürünün; hareketli, görüntülü ve sesli sunumlarla ziyaretçiye en iyi şekilde tanıtımının yapılmasını sağlar. Yaptığınız her hangi bir kampanya ve duyuru için sitenizden yayınlamanız bütün müşterilerinizin aynı anda haberdar olmasını sağlar.


Kişisel sitesi ise (sanatçı, siyasetçi, yazar vb.) Eserleri ile ilgili bilgi almak isteyen ziyaretçileri bilgilendirmekle beraber, site üzerinden satış yapılmasına da olanak sağlar. Sanatçılar kendi tanıtımlarını yapmak için çok fazla efor harcarlar fakat; Sanal ortamda açmış olduğunuz bir sergi salonu veya şube olarak çalışır. Türkiye’nin seksen bir vilayetinde şube açmak istiyorsanız web sitenizin olması yeterli olacak. Bunun içinde hiçbir masraf yapmanıza da gerek kalmayacak. Eğer web siteniz yoksa sadece bulunduğunuz bölgede satış yapabilecekken web siteniz varsa bütün dünyaya aynı anda satış gerçekleştirebilirsiniz.


Rezervasyon sistemli firmalarda; online rezervasyon imkanı sağlar, kredi kartı ve banka havalesi ile ödeme olanağıyla, müşterinin hiç yerinden kalkmamasını, firma sahibinin de hiç bir uğraş sarf etmeden satış yapmasını sağlar. Gelişen teknoloji ile birlikte artık insanlar oturduğu yerden işlemlerini yapabiliyor.


Broşür gönderme, faks yollama yerine e-mail ile daha kolay ve masrafsız iletişim imkânları kazandırır. Web siteniz ile Müşterilerinizi bilgilendirmek istediğiniz konu hakkında hepsini aynı anında bilgilendirirsiniz. Hem de masrafları sıfıra indirerek ve daha az zaman harcayarak.


İstediğiniz değişiklikleri saati geçmeden değiştirebilme imkânı sunar. Web siteniz ile Firmanız üzerine hayal edebildiğiniz değişiklikleri sizin istediğiniz gibi yapabilirsiniz. Ayrıca bu size büyük bir zevk verir.


Sizinle veya bir ürününüzle ilgili bilgi almak isteyenlere sitenizi söylediğinizde zamandan kazanmanızı sağlar. Satışını yaptığınız ürün veya proje için herkesi tek tek bilgilendirmek yerine bu bilgiyi bir defa sitenizde yayınlar ve zamandan tasarruf etmiş olursunuz. Bu zamanınızı çok daha farklı bir konuda daha etkin kullanmış olursunuz.


Her zaman söylediğimiz gibi diğer reklam çeşitlerine göre size mal olabilecek en ucuz reklam aracıdır. Bu gün ulusal bir kanalda yapılan bir saatlik reklâmın maliyeti ortalama 560,000 $ dır. İnternetten çok daha ucuza yapabileceğiniz gibi kendi web siteniz ile 24 saat reklâmınızı ücretsiz yaparsınız.


Ayrıca Diğer reklam yöntemlerine bakıldığında en geniş ve gelir seviyesi yüksek kitleye hitap edebileceğiniz tek reklam aracıdır.


Herhangi bir gazeteye vereceğiniz 10-15 satırlık reklam ücretine yaptırabileceğiniz web sayfanız sayesinde sınırsız bilgi ve reklam olanağına kavuşabilir, hatta web programlarımızın dinamik yapısı sayesinde müşterileriniz ile iletişim olanağını yakalayabilir, reklam ve kataloglarınızı müşterilerinize saniyeler içinde online olarak ulaştırabilirsiniz.


Web sayfaları, aranılan bilgiye en hızlı ve en kolay ulaşımı sağlamaktadır.


Firmanızın teknolojinin gerisinde kalmamasını sağlayacaktır.


Yukarıda saydığımız maddeler web sitelerinin sadece bir kaç önemli yararıdır. Unutmayın ki web siteleri firmanıza bir yük değil sadece fayda getirmektedir.


Sizde bu uluslar arası portalde yerinizi almak için benimle ccemmrt@gmail.com yada 0555 348 49 27 numaralı telefondan iletişime geçebilirsiniz.